

Här under hittar ni info som kan vara bra att veta inför bröllopet. Till exempel hur man tar sig till och från lokalen, vilken klädkod som gäller för dagen och mycket annat. Om ni undrar över något som inte framgår av informationen här eller på startsidan, så är det bara att ni hör av er till någon av oss!
RESA
Vigsel, middag och fest kommer vara på Fabriksstråket Jonsered. Hit kan du ta dig med bil, pendeltåg, buss eller taxi. Mer information om hur du tar dig till lokalen hittar du här.
Adress: Fabriksstråket 36 & 40. 433 76 Jonsered
OBS: Just nu är pendeltågen mellan Göteborg och Jonsered inställda på grund av banarbete, istället trafikerar ersättningsbussar sträckan. Enligt Västtrafiks information ska tågen gå som vanligt i januari, men vi rekommenderar att ni uppdaterar er kring statusen närmare bröllopet om ni planerar att ta pendeltåget till/från Göteborg.
BOENDE
Om du är i behov av boende så rekommenderar vi Gibson Hotell som ligger ca 100m från lokalen. Fram till den 31a oktober är rummen reserverade och kan endast bokas med vår bokningskod. Efter 31a oktober släpps rummen fria för alla, och även icke-bröllopsgäster kan boka rum denna helg. (OBS: Koden är ingen rabattkod, utan endast till för att reservera rummen för våra bröllopsgäster)
Om rummen skulle bli fullbokade, eller om man föredrar att bo på annan plats, så finns det goda kommunikationer mellan Jonsered och Göteborg.
BOKA GIBSON HOTELL
För att boka med koden, följ stegen nedan:
- www.gibsonshotell.se/boka
- Skriv in bokningskod ANJAERIK, tryck tillämpa
- Välj datum
- Välj antal gäster, sök
- Välj rum och klicka vidare och slutför bokningen
I den mån rummen är städade och klara så finns det en rutin att skicka ut koder för tidig incheckning när det är bröllop. Det görs automatiskt om möjligheten finns och är inget man behöver be om. Är det många utcheckningar på lördagen så skickas koderna ut i takt med att rummen blir klara.
Om man har allergier eller liknande som frukostpersonalen behöver ha koll på så får man gärna ange det som en kommentar vid bokning.
KLÄDKOD
Klädkoden för dagen är kavaj. Är du osäker på vad detta innebär så finns mycket information att hitta på internet, men det viktigaste är att du känner dig fin och bekväm!
Lokalen har begränsat utrymme för garderob, så om du bor på Gibson Hotell ber vi dig i största möjliga mån förvara ytterkläder på hotellet.
BARN
Vi har valt att ha ett barnfritt bröllop, då vi tror att både ni och era barn har det roligare separat denna dagen.
Undantaget spädbarn som fortfarande ammar. Meddela oss i förväg så kan vi ta hänsyn till detta i bordsplaceringen.
PRESENTER
Det viktigaste för oss är att ni firar denna dag med oss, så känn inte att ni behöver ge oss någon bröllopspresent. Om ni ändå vill ge oss något så uppskattar vi ett mindre bidrag till vår bröllopsresa, som i så fall kan swishas till Isak Ragnvaldsson, 072-0511628, märk swishen med “Anja & Erik”
TOASTMASTERS
Toastmasters för dagen är våra goda vänner Claudia Ardelean och Ramzi Khalaf. De kommer lotsa er genom dagen och styra under middagen, så dem kan ni vända er till om det skulle vara några frågor kring programmet.
Om ni vill komma i kontakt med Claudia eller Ramzi innan bröllopet, så kan ni höra av er till dem på:
- Claudia: claudiaaardelean@gmail.com
- Ramzi: khalaf.ramzi@gmail.com
ÖVRIGA FRÅGOR?
Kontakta oss på:
- Anja: 076-1071584
- Erik: 070-7357749